Långsiktigt och löpande varumärkesarbete för Uddeholm med fokus på förankring av värdegrunden i alla led.

Uppdrag

I mitten av 2000-talet valdes vi ut av Uddeholms internationella marknadsföringsgrupp som en lämplig byrå att genomföra en genomgripande förädling av varumärket. Grunden i varumärket var begreppet ”trust”, som fungerar som resonansbotten för all kommunikation.

LÖSNING

Hur berättar man för målgrupperna att man är världens främsta tillverkare av verktygsstål? Arbetet påbörjades 2005 och därefter hjälpte vi dem att kontinuerligt förädla varumärket. Bland annat fick Uddeholm ett nytt sätt att kommunicera med målgrupperna: nytt språk och nytt bildmanér, mer inriktat på att berätta om fördelarna med Uddeholms högkvalitativa stål och visa på resultatet av att använda det – och på så vis driva hem Uddeholms devis: Trust is something you earn every day.

Uddeholms marknadsföringsmaterial är omfattade, då det handlar om många olika aktiviteter, produkter, målgrupper och en global marknad. Vi har tagit fram bland annat identitetsmanualer, produktblad, produktbroschyrer, annonser och mässmaterial.

Uddeholm i korthet

Uddeholm är världens främsta tillverkare av verktygsstål och har sitt säte i Hagfors. De har sin marknad över hela världen och miljontals produkter produceras varje år i verktyg gjorda av Uddeholmsstål. Uddeholm grundades 1668 och är nu en del av den österrikiska stålkoncernen Voestalpine.

Kontakta oss

Är du nyfiken på hur vi kan hjälpa dig med din marknadsföring? Kontakta Nils så berättar vi mer nils.vangstad@partnerscohub.se