Lanseringskampanj - Nordic Paper

#rörlig bild

Reklamfilm som navet i en större reklamkampanj åt Nordic Paper, i samband med lanseringen av miljöpappret BioKraft.

Uppdrag

Vi fick det spännande uppdraget att hjälpa Nordic Paper med lanseringen av ett nytt miljöpapper för matavfallspåsar – BioKraft. Ett arbete som bland annat resulterade i en film, som tydligt och enkelt lyfter fram papprets unika egenskaper. Filmen utgör basen i en större kampanj, där målet är att få Sveriges kommuner att välja BioKraft i sina matavfallspåsar.

Lösning

Som ett första steg i kampanjen skickades filmen ut digitalt, till närmare 300 beslutsfattare hos kommunerna runt om i landet. Samtidigt genomfördes en regional PR-insats i form av en presskonferens, i syfte att öka medvetenheten och intresset för pappret och dess unika miljöegenskaper. En vecka efter att kommunens miljöansvariga fått filmen digitalt försågs de också med ett fysiskt utskick, i form av en BioKraft-påse fylld med popcorn och ytterligare en uppmaning om att se filmen.

Kort om Nordic Paper och BioKraft

Nordic Paper producerar oblekt kraftpapper baserat på skandinavisk fiber och utvecklar olika typer av specialpapper.

BioKraft är det första pappret som bryts ned lika snabbt som sitt innehåll. Dessutom är det enda pappret som som är både Kappa-certifierat och FSC-certifierat, vilket garanterar komposterbarhet, styrka och hållbar produktion. Kort sagt, en miljölösning för framtiden.

Kika gärna på filmen om BioKraft!

Kontakta oss

Är du nyfiken på hur vi kan hjälpa dig med din filmkampanj? Kontakta Nils så berättar vi mer nils.vangstad@partnerscohub.se