Reklamkampanj - Metsä Tissue & Katrin

#kampanj #print #varumarke

Vi fick det roliga uppdraget att ta fram en reklamkampanj för Metsä Tissues varumärke Katrin.

Uppdrag

Kampanjens målgrupp var hotell-, café-, och restaurangägare och Katrin ville ha ett budskap som stack ut och som fick målgruppen att reagera.

LÖSNING

Det är lätt hänt att glömma bort toalettens betydelse för ett restaurangbesök. Den är en del av helhetsupplevelsen och kan faktiskt vara avgörande för om besöket blir lyckat eller inte. Genom att använda statistik från undersökningen Toalettrapporten lyfte vi betydelsen av en fräsch toalett.

Vi ville också hitta rätt sätt att kommunicera med just den här målgruppen. Därför använde vi oss av begreppet Mise en place (lägga på plats på franska) som är väletablerat i restaurangbranschen. Syftet var att påminna om att förbereda toaletten lika bra som köket och serveringen.

Kort om Metsä Tissue & varumärket Katrin

Metsä Tissue är en ledande leverantör av mjukpappersprodukter till hushåll och professionella användare i Europa och världens ledande leverantör av bak- och matlagningspapper. Ett av företagets mest kända varumärken är Katrin, som riktar in sig på Away from Home (AfH), det vill säga toaletter i offentliga miljöer (restauranger, hotell, vårdsektorn, kontor, industri, med flera).

Kontakta oss

Är du nyfiken på hur vi kan hjälpa dig med din nya kampanj? Kontakta Nils så berättar vi mer nils.vangstad@partnerscohub.se