Varumärkesarbete och marknadsmaterial - Forshaga Dentaldepå

#Grafisk profil #kampanj #print #varumarke

Ny varumärkesplattform och marknadsmaterial för Forshaga Dentaldepå.

Uppdrag

Företaget ville modernisera sin grafiska profil och varumärkets framtoning. Vi arbetade fram nytt profilmaterial och ett nytt sätt att kommunicera med kunderna i Sverige och i Norge.

Lösning

Kampanjens bärande tema var ”We always walk the extra smile”, som också blev företagets varumärkeslöfte. Löftet fungerar som en sammanfattning av åtagandet gentemot kunderna. Varumärkeslöftet var grundstenen i den nya varumärkesplattform, som vi utgick ifrån i arbetet med den grafiska profilen och marknadsmaterial som annonser, mässmaterial och produktkatalog.

Forshaga depå i korthet

Forshaga Dentaldepå marknadsför och säljer dentalprodukter till sjukvården och tandläkare på den svenska marknaden. De har sitt huvudkontor och centrallager i Forshaga.

Kontakta oss

Är du nyfiken på hur vi kan hjälpa dig med din nya grafiska profil och utveckla ditt varumärke? Kontakta Nils så berättar vi mer nils.vangstad@partnerscohub.se